diumenge, 7 de juliol del 2013

Frikandel, origen desconegut

Aquest passat divendres vaig sortir a sopar amb la gent de la feina per celebrar que alguns marxen de vacances (jo no, es clar) i durant el sopar la gent del meu voltant em va començar a esperonar per realitzar una serie de tasques per submergir-me completament en la cultura neerlandesa. Entre ells discutien, en magnífic Dutch, evidentment, com havien de prioritzar el meu martiri. Entre els milions de paraules i frases inconnexes i sense sentit, repetien molt la paraula frikandel. Quan ja l'havien repetida varies vegades i s'havien rigut força, vaig gosar preguntar.

Evidentment el resultat va ser una rialla monumental de tota la taula i llavors es va engegar un procés en l'intent de canvi d'idioma que volia explicar què era una frikandel, però fent un esforç descomunal per intentar amagar un secret molt fosc i misteriós.

Pel poc que em van explicar, un frikandel és una salsitxa sense pell i fregida fins a límits insalubres. Normalment s'acompanya amb unes bones patates fregides i si demanes un frikandel speciaal, llavors la salsitxa va oberta pel mig i t'hi entaforen ceba a daus i maionesa. Finalment pots banyar-ho tot en ketxup, mostassa, salsa de curry, salsa picant, i tres milions de salses més (fins i tot les hi pots posar totes a la vegada, ja no ve d'aquí). També és indispensable menjar-ho en uns locals que es diuen Snack Bars, quasi sempre regentats per immigrants. Però alguna cosa m'amagaven i es burxaven els uns als altres perquè no m'ho expliqués ningú. Llavors vaig fer la pregunta clau: I la carn, de quin animal és?

Zas! Aquí rau el misteri! Llavors tots plegats em van començar a dir: "No ho vols saber", "Millor no preguntis", "És d'origen indeterminat", fins i tot un va tenir els collons de dir-me "És d'un animal que a Espanya no existeix". Així doncs vam fer una juguesca, si jo em menjava un puto frikandel ells em dirien l'origen de la carn.

Així doncs, aquesta mateixa tarda, he anat a un Snack Bar d'aquests i he demanat un Frikandel Speciaal with french fries. Mentre me'l preparaven he caigut bé a l'amo del local i m'ha donat conversa, i en un moment donat li he preguntat de què era la carn del collons de frikandel. Primer ha rigut fort, llavors m'ha mirat fixament i m'ha dit "És carn d'unicorn" i llavors ha marxat rient encara més fort. Així doncs me l'he fotut sense preguntar massa i he fet la foto de prova pels meus companys de feina.


Però com que sóc un tio inquiet i el neguit em pot bastant he mirat per internet a veure què collons es deia de l'origen de la carn del frikandel i a part de milers d'acudits (el de la carn d'unicorn també) he vist diverses pàgines que concordaven en el mateix anàlisi segons les especificacions que els hi havien donat alguns productors de les pertorbadores salsitxes. El frikandel conté carn de porc, vedella, pollastre i segons alguns productors també duu cavall. A la wikipedia, font documental de merda, però a vegades sorprenent, indica que el frikandel conté "almenys tres tipus de carn diferents". Tant imprecís com un avi amb Parkinson disparant amb un fusell de franctirador.

Així doncs, misteri resolt. Conté cavall. Però total, el farcit de les pastes Buitonni també i ningú es queixa. El que més misteriós em sembla és la barreja de la carn de tots aquests animals. Al meu cap s'hi ha fet l'escena d'una orgia amb totes aquestes bèsties i de sobte una picadora de grans proporcions ho trinxa tot i va disparant a l'aire els frikandels ja preparats.

Bé, només queda explicar la degustació que n'he pogut fer, i he de concloure que el gust de la carn queda tristament enmascarat per la indescriptible barreja de salses que t'hi posen al damunt.

Res més.

Petons com ciclons.



1 comentari:

  1. Les puedes explicar que en España hay bastantes zonas donde la carne de caballo es bastante apreciada y se come tal cual, sin mezclar y demás mariconadas :)
    La familia de mi tío por ejemplo de siempre a criado en el norte de Navarra caballos para carne, caballos de raza Burguete como estos:
    http://500px.com/photo/41094492

    ResponElimina